Export-Import Manager

Giới thiệu về công ty

NY Hoa Viet Co., Ltd
Sơ lược về công ty: Công ty TNHH NY Hoa Việt, có 100% vốn đầu tư Hàn Quốc chuyên sản xuất hàng may mặc xuất khẩu, được thành lập năm 2015 tại Thôn Châu Tử, xã TriệuLộc, huyện Hậu Lộc, tỉnh Thanh Hóa, với diện tích trên 22 héc ta và quy mô trên 10.000 lao động.
Quy mô công ty: 5.000 - 9.999
Địa chỉ công ty: Châu Tử, Triệu Lộc, Hậu Lộc, Thanh Hóa
Công việc đã hết hạn đăng tuyển

Thông tin chung

Chức danh:    Export-Import Manager
Bằng cấp: Cử nhân
Tuổi: Không giới hạn
Giới tính: Không yêu cầu
Mức lương: Thỏa thuận
Đối tượng Lao động: Chuyên môn
Số năm kinh nghiệm: 5
Số lượng cần tuyển: 1
Ngành nghề:
Xuất nhập khẩu
Nơi làm việc:
Thanh Hóa
Loại hình công việc: Toàn thời gian cố định
Cấp Bậc: Trưởng phòng / Phó phòng
Ngày hết hạn: 31-03-2023

Mô tả công việc

1. Manage all the operations of Import & Export Department and assist General Director of the entire Import & Export function:
• Build international purchasing procedure, forwarding and import-export procedure
• Develop and implement the department’s work plan including job assignment, staff training, job management and supervision, and employees’ performance evaluation.
• Develop plans, contact with new suppliers, maintain relationships with traditional suppliers.
• Manage and archive import-export dossiers for transaction, negotiation and signing contracts with customers and suppliers.
2. Complete the procedures and all documents of importing and exporting goods such as: purchasing contract, transportation documents, import & export documents, payment procedures, goods delivery and receipt procedures.
3. To receive, check, reconcile files of importing and exporting goods in comparison with the actual quantity at the border in the process of goods clearance.
4. Manage, track orders, contracts. Coordinate with related departments to ensure timely delivery as well as receipt goods.
5. Carry out searching new customers, expand new market according to the company strategy.
More detailed job will be discussed during the interview.

Yêu cầu công việc

1. Expertise
- Bachelor degree in Foreign Trade
- Have in-depth knowledge of foreign trade, procedures of export and import, have experience in drafting foreign trade contracts, letters and email.
- Have good relationships and work experience in dealing with custom official and foreigners.
- At least 5 years of working experience as Import & Export Manager.
- Having experience in garment field is an advantage.
2. Computer and English Skill
- Good command of English
- Proficiency in office computing and software applications in workplace.
3. Soft Skills
- Good communication skills, presentation, negotiation and work under pressure.
- Ability of management, leading and operating and taking responsibility.
- Have the skills to analyze, synthesize and organize the import and export work in process.

Thông tin liên hệ

Vui lòng đăng nhập để xem.

Chia sẻ công việc này !

Lưu công việc Nộp hồ sơ